Konstancja Kochaniec Wrocławskie premiery

„Wrocławskie Premiery” – Konstancja Kochaniec i 3 innych polskich kompozytów w jednym miejscu

Agencja Informacyjna: Konstancja Kochaniec, Jana Janiec, Tadeusz Machla i Marian Sawa to kompozytorzy których utwory organowe usłyszymy podczas koncertu „Wrocławskie Premiery” organizowanego przez Parafię Ewangelicko-Augsburską Opatrzności Bożej we Wrocławiu.

Słuchacze, w niedzielę, 26 listopada 2023 r., o godzinie 17:00, w Kościele Opatrzności Bożej we Wrocławiu (przy ul. Kazimierza Wielkiego 29), dawniej znanym jako kościół dworski – kościół ewangelicki, należący do parafii Ewangelicko-Augsburskiej Opatrzności Bożej we Wrocławiu (Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Opatrzności Bożej we Wrocławiu, będą mieli okazję wysłuchać repertuaru polskich kompozytorów: Jana Janca, Tadeusza Machla, Mariana Sawy i Konstacji Kochaniec (nazwiska podawane w kolejności wykonań). Wstęp bezpłatny.

Organowe Wrocławskie Premiery

Utwory polskich kompozytorów, podczas koncertu „Wrocławskie Premiery” w Parafii Ewangelicko-Augsburską Opatrzności Bożej we Wrocławiu, na organach wykona Bartosz Patryk Rzyman. W programie: „Intrada F-dur” – Jan Janca; „Preludium” („Medytacja”) „Chrystus zmartwychwstał jest” – Tadeusz Machl;  I. Intrada „Ein`feste Burg ist Unser Gott” Jan Janca – Choraltrilogie, II. ”Grosser Gott wirloben Dich” A German „Te Deum” between Boogie and Waltz, III. Fantasie „Salve Regina”, Fantazja „Gaude Polonia”, Fantazja chorałowa (na tematy luterańskich pieśni „Vaterunser” i „Herzlichthut mich verlangen” – Marian Sawa, Esquisse II „Rozśpiewaj serce swe złamane” (prawykonanie) Konstancja Kochaniec. Patronat medialny nad koncertem organowym „Wrocławskie Premiery objęło polskiego radio Wnet. Na plakacie wydarzenia oraz „Pieta” – którego autorką jest Ewelina Kołakowska.

Organy w Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Opatrzności Bożej we Wrocławiu 

Organy Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Opatrzności Bożej we Wrocławiu wybudowało przedsiębiorstwo G.F. Steinmeyer & Co. w 1924 roku jako opus 1372. Instrument miał wówczas 40 głosów i trakturę pneumatyczną. W latach 1926-27 przedsiębiorstwo Sauer dokonało zmiany dyspozycji. W latach 1989-1991 odbył się remont generalny organów i ich przebudowa. Organmistrzowie Marek Mikonowicz i Antoni Szydłowski rozbudowali instrument, usunęli żaluzję manuału II, zmienili trakturę na elektropneumatyczną i wyposażyli stół gry w elektroniczny system sterowania.Skala manuałów: C-a3; skala pedału: C-f1.

Konstancja Kochaniec – kunszt klasyków

„W kompozycjach muzycznych Konstancji Kochaniec fortepian i raz drapieżne, raz najdelikatniejsze organy jawią się jak symfoniczna orkiestra.” – Uważa Tomasz Wybranowski – dziennikarz muzyczny. – „W twórczości Konstacji Kochaniec można odnaleźć kunszt klasyków, szczególnie tych barokowych i romantycznych. Są również tony współczesnej kameralistyki i mnóstwo światła, które daje nadzieję, że sztuka (ta prawdziwa) może odkupić zatwardziałe przyziemnością i polityką serca ludzi.” – Twierdzi  Tomasz Wybranowski – dziennikarz muzyczny.

Wybitna polska kompozytorka Konstancja Kochaniec

Konstancja Kochaniec – kompozytorka, teoretyk muzyki. Komponuje muzykę poważną, filmową, telewizyjną, teatralną, ilustracyjną. Jest również autorką ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych. Ukończyła studia na Wydziale Teorii Muzyki, Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej we Wrocławiu: teorię muzyki (1997-2000) oraz kompozycję pod kierunkiem Leszka Wisłockiego (2000-2003).  W latach 2003-2005 swoje umiejętności z zakresu kompozycji pogłębiała u takich mistrzów kompozycji jak prof. Włodzimierz Kotoński czy prof. Wiesław Cienciała. Swoje umiejętności doskonaliła także pod kierunkiem Bogusława Scheaffera i Hectora Fiore.

Konstancja Kochaniec była asystentką dyrektora artystycznego przy festiwalu „De Musique en Catalogue” we francuskich Pirenejach Joanny Bruzdowicz–Tittel. Obecnie prowadzi niezależną działalność artystyczną. Konstancja Kochaniec komponuje muzykę poważną, filmową, telewizyjną, teatralną iilustrującą. 

Konstancja Kochaniec jest autorką ścieżek dźwiękowych do filmów dokumentalnych: „Podziemne miasto” (reż. Agnieszka Zwiefka-Chwałek), „Wrocław – miasto spotkań” (reż. Elżbieta Sitek), „Tam, gdzie da się żyć” (reż. Magdalena Piejko), „Królowa Panoram, Szlakiem pierwszej pancernej” (reż. Marcin Bradke) czy „Legenda Wileńskiej konspiracji” (reż. Bronisłąwa Bubiak). Stworzyła muzykę do takich programów telewizyjnych, jak „Telewizyjne wiadomości literackie” (TVP2) czy „13 minut w przeszłość” (reż. Marcin Bradke). Muzyka organowa Konstancja Kochaniec wykonywana jest przez polskich i zagranicznych organistów, w tym gronie Bartosza Patryk Rzyman, Cyprian Jagiełło, Luca Massaglia czy Joost van Beek). https://agencja-informacyjna.com/kultura/sanah-krolowa-dram-recenzja/

Konstancja Kochaniec jest członkiem Związku Stowarzyszeń Artystów Wykonawców STOART, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej.

Agencja Informacyjna, Kultura, /WYB/ 26.11.2023