Blisko dziewięćdziesiąt lat temu Aldous Huxley napisał antyutopijną powieść, w konwencji science-fiction „Nowy wspaniały świat”. Teraz to tego tytułu nawiązał Paweł Lisicki w książce „Nowa wspaniała przyszłość. Zbiór opowiadań o tym co nas czeka i nie tylko”.
Książka „Nowy wspaniały świat” Aldousa Huxleya stała się jedną z najsłynniejszych antyutopii w literaturze XX wieku. Autor ukazuje wizję społeczeństwa, które osiągnęło stan całkowitego zorganizowania i zrealizowało ideał powszechnej szczęśliwości. Dla pisarza jest to perspektywa przerażająca. Akcja powieści rozgrywa się w roku 2541, a więc w perspektywie trudnej do przewidzenia. Inaczej jest przypadku książki Pawła Lisickiego. Po pierwsze nie jest to opowieść lecz zbiór opowiadań, których akcja rozgrywa się już 2021 roku, a zatem w bardzo bliskiej przyszłości.
W „Nowej wspaniałej przyszłości” według wizji Pawła Lisickiego w Polsce w wyborach wygrywają siły lewicy i postanawiają wdrożyć w życie swoje utopijne i niekonsekwentne obietnice wyborcze.
Zdaniem pisarza środowiska lewicowe są bardzo przywiązane do swoich idei i zaangażowane w ich realizację. Opowiadania Pawła Lisickiego to przejaskrawione, a nawet satyryczne spojrzenie na postępowe i liberalne hasła.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=AImn6wpNrZM[/embedyt]
Paweł Andrzej Lisicki jest dziennikarzem, publicystą, eseistą i tłumaczem literackim.
W latach 2006–2011 był redaktorem naczelnym dziennika „Rzeczpospolita”, a później przez dwa lata redaktorem naczelnym tygodnika „Uważam Rze”. Od 2013 jest redaktor naczelny tygodnika „Do Rzeczy”. Jest autorem m.in. następujących książek „Nie-ludzki Bóg” (1995), „Doskonałość i nędza” (1997), „Jazon” (1999), „Punkt oparcia” (2000), „Powrót z obcego świata” (2006); „Próba” (2005), „Przerwa w pracy” (2006), „Kto zabił Jezusa?” (2013), „Tajemnica Marii Magdaleny” (2014), „Czy Jezus jest Bogiem?” (2014), „Dżihad i samozagłada Zachodu” (2015), „Krew na naszych rękach?” (2015), „Luter. Ciemna strona rewolucji” (2017), „Epoka Antychrysta” (2018).
Agencja Informacyjna, Kultura /BEJ/ 01.10.2019